شابکا: IR-200880084
https://ziaeian.tums.ac.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87
- آدرس
دوراهی قپان، میدان ابوذر، بیست متری ابوذر، بیمارستان ضیائیان، طبقه سوم، واحد کتابخانه
- اطلاعات تماس
تلفن: ۵۵۱۳۱۳۶۳-۰۲۱ فاکس:
- ساعت کار
شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ صبح لغایت ۱۷ سالن مطالعه، شبانهروزی
- نیروی انسانی
نام و نام خانوادگی: زهرا اسدالهی
سمت: مسئول کتابخانه
مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد کتابداری بالینی (علم اطلاعات گرایش پزشکی)
تلفن: ۵۵۱۳۱۳۶۳-۰۲۱
پست الکترونیک: library-zia@sina.tums.ac.ir
- معرفی و تاریخچه
کتابخانه بیمارستان ضیائیان سال ۱۳۸۴تأسیس و آغاز به فعالیت نمود. در سال ۱۳۹۶ با تغییراتی که در ساختمان بیمارستان به وجود آمد، کتابخانه جدید در طبقه سوم بیمارستان بنا گردید. هدف کتابخانه تأمین نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی، متخصصین، دانشجویان و کارمندان میباشد. سیستم ردهبندی منابع کتابخانه بر اساس سیسیتم کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (NLM) سازماندهی شده است و به صورت قفسه باز اداره میشود. مساحت کتابخانه حدود ۱۲۰ مترمربع است که شامل سالن مطالعه، سایت رایانه و اطلاعرسانی، بخش مخزن، بخش مرجع و میز گردش منابع (امانت) به صورت مجزا میباشد.
- فعالیتها و خدمات
- شناخت نیازهای تحقیقاتی، مطالعاتی و بالینی اعضای هیاًت علمی، دانشجویان و کارمندان
- تهیه و خرید منابع مورد نیاز کتابخانه (چاپی و الکترونیکی) با توجه به شناخت سطوح جامعه استفادهکننده کتابخانه و شناخت و درخواست نیازهای اطلاعاتی آنها
- ثبت، فهرستنویسی و ورود اطلاعات منابع در نرمافزار آذرخش کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی تهران
- آمادهسازی منابع جهت قرار گرفتن در جایگاه موضوعی خود در قفسهها
- عضویت، وروداطلاعات و تسویه اعضا با استفاده از نرمافزار آذرخش
- امانت و عودت منابع و پیگیریهای مکرر در این راستا
- تهیه گزارشهای مورد نیاز (فهرست منابع، فهرست اعضا، دیرکردهای اعضاء، کارکرد اعضاء، کارکرد مدارک، منابع در دست امانت و ….)
- آموزش پایگاههای اطلاعاتی کتابخانه الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت دسترسی منابع الکترونیکی
- خدمات مرجع: راهنمایی مراجعان در انتخاب و یافتن نیاز اطلاعاتی خود به صورت کتاب، مقاله و …
- معرفی پایگاههای اطلاعاتی و کتابهای جدید به مراجعان و آموزش نحوه دسترسی به آنها
- کمک در تهیه ایمیل دانشگاهی جهت دسترسی و دانلود مقالات از پایگاههای اطلاعاتی کتابخانه الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران
- تشکیل کمیته خرید و انتخاب کتاب با حضور معاونت آموزشی و اعضای مورد نیاز
- تهیه گزارش مشکلات و پیگیریهای مکرر جهت برطرف شدن مشکلات از طریق مسئولین
- پیگیریهای مکرر جهت خرید تجهیزات مورد نیاز در کتابخانه و برطرف شدن نقص ایمنی، فنی و ….
- پیگیریهای مربوطه جهت خرید منابع اطلاعاتی
- شرکت در جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه و همایشهای آموزشی پایگاههای اطلاعاتی کتابخانه مرکزی با حضور ناشران خارجی و داخلی
- برنامهریزی و کنترل اجرای وجین منابع در کتابخانه
- ساماندهی و کنترل مبادله یا اهدای منابعاطلاعاتی وجین شده در کتابخانه
- تهیه و یا نظارت بر تهیه بروشورهای آموزشی در مورد منابع مرجع
- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق